środa, 8 lipca 2009

Zmiany na portalach SL

Ostatnio na dwóch głównych portalach SL rywalizujących ze sobą - finansowo.pl i kokos.pl można zobaczyć wiele nowych zmian. O ile uważam, że na kokos.pl są to ciekawe zmiany pomagające lepiej wybrać dobrą inwestycję o tyle na finansowo.pl są serwowane raczej zmiany kosmetyczne. Szczerze muszę powiedzieć, że przyzwyczaiłem się już do starego wystroju portali i starych zasad także każde takie zmiany powodują, że ciężko mi jest się czasami odnaleźć.
Ciekawe zmiany w kokos.pl to wprowadzenie weryfikacji: miejsca pracy, miejsca zamieszkania. Kolejne bardzo ważne usprawnienie to wyświetlanie przy aukcjach informacji o wcześniejszych spłatach PB - ile zostało wykonanych przed czasem a ile spóźnionych. Jeszcze można wspomnieć o możliwości brania pożyczek na okres minimalny 2 miesięcy czyli tylko czekać aż w portalu pojawią się okresy pożyczek 1-miesięczne i krótsze. No i jak dla mnie najmniej ważne usprawnienie to wprowadzenie rekomendacji. Udzieliłem na tym portalu już sporo pożyczek i teraz dostaje sporo rekomendacji ale powiem, że nie zawsze mi się chcę na nie odpowiadać i też wystawiać rekomendacje. Przy wszystkich tych usprawnieniach funkcjonalność portalu pozostała mniej więcej taka sama - czyli rzeczy do których się przyzwyczaiłem mogę szukać w tym samym miejscu co były poprzednio.
Na portalu finansowo.pl cóż tutaj główne wprowadzane zmiany są natury estetycznej. Do tego często wręcz przysparzają kłopotu bo rzeczy, do których się przyzwyczailiśmy zostają przeniesione np. z układu poziomego na pionowy. W sumie nic to nie poprawia w funkcjonalności i też niedużo estetycznie a wprowadza chwilowy bałagan - nie można się połapać co gdzie jest. Nie dość, że zmiany nic nie polepszają to wręcz bym powiedział idą na gorsze - mam tu na myśli zmianę, która została wprowadzona już dość dawno (styczeń, luty) czyli likwidacja komentarzy pod aukcjami. Domyślam się, że chodziło o to że dużo aukcji nie dochodziło do skutku i komentarze nie były 'na rękę' portalowi.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz